Wednesday, December 20, 2006

Aku Rasa Bersalah




Seminggu ni, banyak rasa bersalah datang di dalam hatiku. Kes Pertama aku tengah sibuk buat kerja tiba-tiba muncul seorang wanita mencari setiausaha bos aku. "kak boleh saya jumpa Puan Ziera". Aku jawab "Cik Ziera ke"? tanyaku. Dia angguk. Aku kata bilik dia di dalam sana dengan muka serius. Itulah perangai aku bila banyak kerja aku terlupa beramah mesra. Rupa-rupanya budak perempuan tu staff baru dekat pejabat aku. Ya Rabbi apalah tanggapan staff baru tu dekat aku. Agaknya mesti dia kata sombongnyalah akak ni dahlah muka pecah rumah perangai pun buruk agaknyalah he..he... kalau dia tak kata apa2 Allhamdullilah.

Kes ke 2 pagi tadi hujan aku singgah dekat bank dulu nak keluarkan duit dulu biasalah dah tengah2 bulan ni korek sana korek sini nak pakai credircard mana mampu beb gaji ciputtt.. tapi ALlhamdullilah cukuplah untuk aku sekeluarga he...he... belajar-belajar lah bersyukur paradoks oiii... Nak di jadikan cerita masa aku lalu dekat situ tiba2 terserempak dengan member sembang2 punya sembang aku lalu terpijak lantai yang baru dicuci oleh kakak pencuci dekat area bank tu. "Alahai baru jer mop dah kotor balik" rungut kakak tu rupa-rupanya tapak kasut kita orang dah mengotorkan lantai dia baru mop maklumlah hujan-hujan ni kasut cepat ajer kotor. " Minta maaf kak" ucap kawanku. Aku pulak muka blurr ajer tak kata apa-apa. Bila dah turun tangga rasa bersalah pulak kenapalah aku pun tak minta maaf sekali. Entahlah seminggu dua ni aku agak cuai dan tidak peka dengan perasaan orang sekeliling. jauh disudut hati aku memang ingin memohon maaf pada kakak pencuci tu tapi cuma tak terucap aje apa2 pun kak minta maaf bebanyak he..he... macamlah kakak tu dengar.

Sekarang ni fikiran aku bercelaru sikit... itu yang kadang-kadang tidakan tak selaras dengan pemikiran. Tanpa ketenangan hidup tak secerah mentari itulah realitinya. Ya Allah ampunkanlah dosa-dosa hambamu ini semoga di beri ketenangan dan kekuatan di dalam menghadapai apa-apa juga dugaan dalam kehidupan. AKan ku cari damai Abadi. he..he...siap keluar sajak Pak Lah tu...:).

musafir gering di bumi bertuah

No comments: