Follow by Email

Wednesday, May 25, 2011

SELAMAT HARI ULANGTAHUN PERKAHWINAN KITA

Sedar tak sedar Allhamdullilah hari ini genap 4 tahun usia perkahwinan bersama suami tercinta dan anak-anak tersayang. Terima Kasih Abang menjadikan saya isteri dan Ibu kepada anak-anak kita..:).







Sunday, April 03, 2011

Wednesday, November 24, 2010

Iman dan Taqwa

Iman menuntut kehidupan penuh kekuatan dan keikhlasan hanya kerana ALLAH S.W.T



Thursday, December 31, 2009

Salam Tahun Baru

Hari berganti Hari masa berganti masa cheewahhh puitisnya eke..eke... cam lirik lagu jerk Para hark..harkk...

Sedar tak sedar detik itu pergi InsyaALLAH esok kita akan bertemu tahun baru Omputehhh... Hmmm... 1 Januari 2010 Selamat Pengantin Baru Serina Redzuan eke..eke....macamlah Serina anak chef wan tu kenal aku....ha..ha... Poyo jerk ke Para:).

walauapa pun bagi aku tahun baru yang sebanarnya dah lepas pada 18/12/2009 bersamaan 1 Muharam bagi umat Islam itulah tahun Baru sebenar menghijrahkan diri menjadi insan yang lebih baik dari semalam...Takbir.... ALLAHukbar..:)

Hmmm...Hmmm.... pada 1 Muharamhari tu adalah detik bersejarah tahun baru untuk adikku yang comel lagi baik hati...tapi bila datang angin dia gerun gak aku...wakaka...wakaka...apa2 pun adikku Cik B dan Cikna dua-dua best aku sayang kamu...:)

Nak tahu apa yang berlaku saksikanlah wahai sang hujannnn wakaka...wakakaka...dangdutlah pulak...kita tuko...irama rock lagi lah best.... 1 muharram detik permulaan....itu nasyid da.... wahhh..wah... nasyid memang best sesuai dengan Cikna dan Cik Yi he..he....





Friday, October 02, 2009

Salam Aidilfitri

Lama tak memblogkan diri dah tua-tua nih tahap kemalasan makin meningkat tahap sensetif pun makin memuncak MasyaALLAH hark..hark...insaflah wahai umat jangan suka ikut perasaan beb.
Raya tahun ni Allhamdullilah semuanya berjalan lancar dapat beraya bersama keluargaku cayang serta Ayahda dan Bondaku dan Ayahda dan Bonda mertua juga. Muahh love you All .




Wednesday, August 05, 2009

Kesabaran

Kehidupan memang penuh cabaran ketabahan satu cabang kekuatan yang bakal dimiliki andai kita punya kesabaran yang tinggi.

Ahh.... bukan mudah untuk sabar darah muda, darah tua semuanya cepat marah naik angin bila iman sepi di dada bila taqwa entah kemana entahlah hidup ini memang perlukan kesabaran. Aku lupa siapa yang berkata dan menasihatiku he..he... ramai benor penasihat aku eke..eke... cam PM lak siap ada penasihat persendirian hark..hark... umnghaiii perasan lah pulak wakaka...

Kata dan Nasihat seorang sahabat "Sabar itu khazanah Syurga". Aku setuju aku akui aku sokong 100 peratus tanpa kesabaran hidup kita pasti tak secerah mentari wahhh..wahh... keluar pulak ayat-ayat sasterawan eke...eke.......

Wednesday, July 22, 2009

Sepohon Kayu

Pagi tadi masa aku dalam kereta nak pie kerja mata masa tu ala-ala ngantuk gak lagi. Biasalah bila hari hujan mata pun ngantuklah sayang hark..hark..hark...skrip itu di olah dari iklan mee maggie suatu ketika dulu...masih ingatkan anda...;)

Tiba-tiba aku terdengar lagu ni...sepohon kayu tiba-tiba jiwa rock aku ni jadi sentimental hmmm...kalau diamati didengar bait-bait lagi ni memang menusuk jiwa hebat sekali penulis lirik lagu ni. kalau tak percaya cuba kita sama-sama hayati lagu ni mushabahah diri..ingatkan diri aku yang selalu lupa... YA ALLAH Ampunkanlah dosa hambamu ini...Amin...:)
Takbirr ALLAH UAKBAR



Sepohon Kayu (Saujana)

Sepohon kayu daunnya rimbun
Lebat bunganya serta buahnya
Walaupun hidup seribu tahun
Kalau tak sembahyang apa gunanya
Walaupun hidup seribu tahun
Kalau tak sembahyang apa gunanya

Kami berkerja sehari-hari
Untuk belanja rumah sendiri
Supaya Allah menjadi sayang
Kami berkerja hatilah riang
Supaya Allah menjadi sayang
Kami berkerja hatilah riang

( ulang 1 )

Kami sembahyang fardhu sembahyang
Sunat pun ada bukan sebarang
Hidup di kubur yatim piatu
Tinggallah seorang dipukul dipalu
Hidup di kubur yatim piatu
Tinggallah seorang dipukul dipalu

( ulang 1 )

Dipukul dipalu sehari-hari
Barulah ia sedarkan diri
Hidup di dunia tiada bererti
Akhirat di sana sangatlah rugi
Hidup di dunia tiada bererti
Akhirat di sana sangatlah rugi